De ce să mă schimb? de Raul Enyedi

 

De ce să mă schimb?

Ăsta sunt. nu trebuie, nu vreau şi nu pot să mă schimb. Cine mă iubeşte, să mă accepte aşa cum sunt. De ce să mă schimb? Îmi place cum sunt. Ce se ascunde în spatele acestor cuvinte? Egoism (iubire de sine) şi rebeliune faţă de Dumnezeu.

 

1. Nu trebuie să mă schimb. De ce? Sunt bine aşa cum sunt. Oare?

„Eu sunt Domnul, Eu nu mă schimb”. Singurul care nu se schimbă, care nu trebuie să se schimbe, este Dumnezeu.

Cine pretinde că nu trebuie să se schimbe, arată că în proprii săi ochi este un dumnezeu.

Dumnezeu vrea să te schimbi. Îţi porunceşte să te schimbi. Când este prezent şi lucrează în viaţa ta, El întotdeauna te schimbă, te transformă.

Cine spune că nu trebuie să se schimbe este orb şi nu e în stare să se evalueze corect. Dacă crezi că nu trebuie să te schimbi, întreabă-i pe cei de lângă tine. Cere şi părerea altora, să vezi ce spun şi ei. Întreabă-L pe Dumnezeu, şi vezi ce îţi va spune.

 

2. Nu vreau să mă schimb! De ce? Pentru că îmi place aşa cum sunt!

Mă iubesc pe mine, îmi iubesc starea şi nu îmi pasă de ceea ce cred alţii sau de aşteptările lor de la mine.

Ce spuneţi despre un sportiv care zice: „Eu nu trebuie să mă chinui să îmi îmbunătăţesc performanţa. Nu vreau să îmi depăşesc limita. E bine şi aşa.”

Un copil al lui Dumnezeu trebuie să îşi dorească să se schimbe în bine, să se transforme. Trebuie să se vadă progres în viaţa sa. Dacă tu însuţi nu îţi poţi vedea progresul, să ştii că toţi cei din jurul tău îţi văd regresul.

De obicei, oamenii care nu vor să se schimbe pe ei înşişi, depun mari eforturi pentru a-i schimba pe toţi cei din jurul lor.

 

Cine nu vrea să se schimbe este orbit de o iubire nebună de sine şi plin de cea mai mare rebeliune. Sfat: Este mai bine să evităm să avem relaţii apropiate cu astfel de oameni.

 

3. Nu pot să mă schimb!

Întrebarea este: vrei cu adevărat să te schimbi? Îţi dai toate silinţele, luptându-te cu tine însuţi pentru a ajunge unde ţi-ai propus? Sunt unele lucruri pe care, într-adevăr, nu le poţi schimba fără ajutor. Eu vreau să nu mai păcătuiesc deloc. Dar singur nu voi reuşi.

Dar cele mai multe lucruri omul nu le schimbă nu pentru că nu ar putea cu adevărat, ci pentru că nu vrea.

Exemplu: renunţatul la tutun sau la alcool. Oricine poate să renunţe dacă vrea cu adevărat.

Oricum, în Scriptură citim că Domnul ne dă voinţa şi înfăptuirea. Să cerem întotdeauna putere de la El pentru a ne schimba.

 

De ce să mă schimb? Faptul că nu ne schimbăm este o iluzie. Oricum ne schimbăm. Noi nu mai suntem azi cum am fost ieri sau anul trecut. Ne-am schimbat. Dacă nu în bine, atunci în rău. Toate evenimentele din viaţa noastră, toţi oamenii din viaţa noastră ne schimbă.

Noi ne schimbăm mereu hainele, ca să arătăm curaţi, proaspeţi şi altfel. Dar inima noastră nu o schimbăm. Imaginaţi-vă inima ca pe o haină pe care refuzi să o schimbi pentru că îţi place prea mult, şi nu vrei să renunţi la ea. Cum arată ea pe tine după o săptămână? După o lună? După un an?

 

Oricine a experimentat naşterea din nou, acea schimbare totală a vieţii şi a mentalităţii, va vrea de atunci încolo să se schimbe mai mult. Aceasta este perseverenţa în sfinţenie, şi este un proces care durează toată viaţa.

Tag-uri:

Lasă un răspuns

